Ako by povedal klasik ☝ „neni týždňa“, kedy by sme nemuseli riešiť pohľadávky po splatnosti. Pri skromných odhadoch nám klienti mesačne dĺžia za právne, daňové a účtovné služby 30-40% z mesačnej fakturácie. Rozprávame sa o desaťtisícoch…
A takto pre nás začína otravná administratíva:
1️⃣ . Pošlem faktúru a čakám, či klient faktúru v splatnosti uhradí (15 dní).
2️⃣ . Blíži sa splatnosť, klientovi sa faktúrou pripomeniem (to robím pocitovo a pri každom inak – podľa senzitivity klienta).
3️⃣ . Faktúra je deň po splatnosti. Posielam mu upomienku.
4️⃣ . Faktúra je týždeň po splatnosti. Posielam mu ďalšiu upomienku.
5️⃣ . Faktúra je dva týždne po splatnosti. Volám ja.
6️⃣ . Faktúra je vyše mesiaca po splatnosti. Volá konateľ.
Časť týchto úkonov máme zautomatizovaných, ale automat Vám nikdy nevyhodnotí vzťah s klientom a jeho senzitivitu.
Vymáhanie pohľadávok Vám pohltí Váš drahocenný čas, ktorý ste mohli venovať rozvíjaniu biznisu. Frustrujúce na tom je, že Vy ste prácu odrobili a Vaša pláca visí niekde vo vzduchu 💸 .
Preto reálne zvažujeme, že začneme u klientov aplikovať úroky z omeškania.
Úroky z omeškania sú zákonné, automatické a nie je potrebné ich dojednávať. Pre nás by mali slúžiť hlavne na tri veci:
✅ Vykompenzujú čas spálený vymáhaním pohľadávok.
✅ Zlepšia interný cashflow.
✅ Prevychovajú klientov, aby platili načas.
Kamarátmi buďme, ale dlhy si plaťme 🤝