Mať, či nemať! (kvalitného účtovníka). Kto mi odpovie, čo šľachtí ducha viac…
V dnešnej dobe je náročné rozlišovať medzi kvalitou a kvantitou. Rozhodol som sa preto spísať „desatoro 1️⃣ 0️⃣ korektnej účtovnej spoločnosti“. Sú to indikátory kvality, vyššie štandardy a mali by to byť aj požiadavky klientov pri výbere účtovníka.
Tieto body Vám detailnejšie predstavím v mini sérii postov. Poďme na ten prvý.
1️⃣ Transparentná komunikácia. Dvíhanie telefónu, reagovanie na e-mail do 24h/48h.
Určite sa aj Vám stalo, že potrebujete riešiť urgentnú záležitosť s účtovníkom, nie a nie sa ho dopátrať (telefón nedvíha, na e-maily neodpisuje). Komunikácia je základ akéhokoľvek vzťahu. Interné pravidlá nastavujeme tak, aby zvýšili komfort klientovi, ale aj jasne inštruovali účtovníka, čo vo vzťahu ku klientovi musí dodržiavať. Samozrejme v rámci vopred dohodnutej pracovnej doby.
V rámci našich interných pravidiel musí účtovník zareagovať na dopyt do 8 pracovných hodín. Z vlastnej skúsenosti viem, že klienta poteší aj odpoveď: pozrieme sa na to (hneď má pokoj na duši, že ho niekto vníma a jeho požiadavka nespadla do „spamu“). Ideálny scenár je, keď pri daných prípadoch účtovník vie aj odhadnúť termín, dokedy sa vie na danú problematiku pozrieť.
Rád pozdieľam malé komunikačné hinty, ktoré zvyšujú transparentnosť a komfort klienta:
➡ Pri nedvihnutí/odmietnutí hovoru od klienta, poslať správu (zavolám neskôr) – neskôr aj zavolať 📞
➡ Ak klient telefonicky zadáva dopyt, poprosiť klienta, aby po ukončení telefonátu stručne spísal dopyt do e-mailu
➡ Ak sa s klientom telefonicky na niečom dohodneme, spíšem o tom krátku zápisnicu do e-mailu
Máte aj vy skúsenosti s nedostatočnou komunikáciou, prípadne Vám napadol komunikačný hint, o ktorom by sme mali vedieť? 😊