V rozhovore s Tomášom Demom a Karolom Balcom sa pozrieme na najväčšie mýty a tvrdé fakty o oceňovaní firiem a predaji biznisu.
Dozviete sa:
- najčastejšiu chybu podnikateľov pri oceňovaní vlastnej firmy,
- prečo je účtovná hodnota alebo „lokálna unikátnosť“ ilúzia,
- aké sú 3 hlavné metódy oceňovania firiem (výnosový, trhový, nákladový prístup) a kedy sa používajú,
- aký vplyv majú na hodnotu firmy cash flow, manažment, due diligence a patenty,
- čo investori skutočne hľadajú, a ako si môžete už dnes pripraviť firmu na úspešný predaj.
Tento diel je pre vás, ak:
- plánujete raz predať firmu alebo hľadáte investora,
- chcete vedieť, čo skutočne zvyšuje alebo znižuje hodnotu vášho biznisu,
- nechcete dopadnúť ako podnikatelia, ktorých nerealistické očakávania viedli k zlyhaniu transakcie.
Sledujte a zistíte, ako by sa na hodnotu Vašej firmy pozeral investor a čo môžete spraviť, aby mala vyššiu hodnotu, keď príde správny čas na predaj alebo vstup investora.