Podnikanie na trhu reklamných, digitálnych, PR a eventových služieb sa vo viacerých ohľadoch odlišuje od tradičných podnikateľských odvetví. Tvorba kreatívneho obsahu a poskytovanie služieb v digitálnom priestore nie je vo väčšine prípadov viazané na pevne stanovený pracovný čas a kanceláriu. Vzťahy medzi agentúrami a ich dodávateľmi sú tak vo viacerých ohľadoch špecifické a prinášajú so sebou množstvo právnych a daňových otázok.
Hlavným cieľom konferencie je praktickým spôsobom priblížiť reklamným, digitálnym, PR a eventovým agentúram možnosti daňovo efektívneho a právne bezpečného nastavenia ich vzťahov s dodávateľmi (živnostníkmi). Rovnako sa budeme venovať aj problematike daňovej optimalizácie, kde účastníkom priblížime legálne a legitímne formy optimalizácie ich daňového a odvodového zaťaženia.
Konferencia je určená nielen pre väčšie a etablované agentúry, ale tiež menšie a stredne veľké agentúry s rastúcim podielom na slovenskom trhu. Na konferencii budeme okrem iného diskutovať o tom:
- Živnostník alebo zamestnanec – aké sú hlavné výhody a riziká a ako je možné prípadné riziká eliminovať?
- „Zamestnávanie na faktúru“ – ako legálne a daňovo efektívne vyplácať odmenu dodávateľom? Aká je prax štátnych orgánov?
- Čo by mala obsahovať „právne bezpečná“ zmluva medzi agentúrou a živnostníkom?
- Aký typ zmlúv je možné a vhodné uzavrieť so živnostníkmi a aké sú daňové výhody a riziká jednotlivých zmluvných typov?
- Ako si ošetriť vlastníctvo práv duševného vlastníctva?
- Čo je to daňová optimalizácia, kde sa používa a aké možnosti existujú? Kedy je daňová optimalizácia už trestným činom a na čo si dávať pozor?
- Pracovať z „Bali“ (digitálny nomád) alebo office v Singapure? Dá sa takto optimalizovať?
- Ako legálne a daňovo efektívne vyplácať príjmy agentúry?
- Zničí ePrivacy (Cookie) nariadenie trh digitálneho marketingu?